Vi vill alltid behandla dig korrekt och enligt god inkassosed. Om du inte är nöjd med hur vi hanterat ett ärende är det viktigt för oss att du hör av dig.
Vi ber dig skilja på invändning och klagomål. Har du en invändning i ett ärende eller bestrider en fordran ber vi dig i första hand kontakta vår kundservice via telefon 010 -198 91 20 alternativt e-post kundservice@capway.se
Så här klagar du
Du kan lämna klagomål via:
-
E-post: klagomal@capway.se
-
Telefon: 010 – 198 91 20
-
Brev: Capway Collect AB, Box 30111, 104 25 Stockholm
Ange gärna:
-
Namn och kontaktuppgifter
-
Ärendenummer (om du har det)
-
Beskrivning av ditt klagomål
Hur vi hanterar ditt klagomål
-
Vi bekräftar mottagandet inom 5 arbetsdagar
-
Vi ger dig ett slutligt svar inom 14 dagar, och om vi behöver mer tid informerar vi dig om det enligt nedan
-
Behöver vi mer tid informerar vi dig om varför och när du kan förvänta dig svar
Om du inte är nöjd
Är du inte nöjd med vårt svar kan du:
-
Begära att klagomålet prövas av vår klagomålsansvarige
-
Kontakta Finansinspektionen, som utövar tillsyn över inkassoverksamhet
- Kontakta ARN
-
Kontakta Inkassonämnden
Finansinspektionen Box 7821 103 97 Stockholm Tel: 08-408 980 00 www.fi.se |
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) Box 174 101 23 Stockholm Tel: 08-508 860 00 www.arn.se |
Inkassonämnden Box 592 101 31 Stockholm Tel: 08-559 170 00 www.svenskinkasso.se/inkassonamnden |