Obetalda Fakturor och Kravhantering
Att låta Capway Collect hantera era obetalda fakturor och hela kravkedjan gör att ni minskar era kreditförluster samt förbättrar likviditeten. Med våra utförliga rapportpaket, återrapportering av betalningar, samt status i ärendena minskar era kostnader för den interna administrationen.
Fokusera på er kärnverksamhet
Vi erbjuder skräddarsydda processer som med automatik hanterar era obetalda fordringar.
Fortsatta åtgärder efter obetalt inkassokrav styrs via en beslutsmodell (scorekort) som tar hänsyn till bl.a. kundens nuvarande betalningsförmåga. Sammantaget gör detta att vi kan utföra rätt åtgärder för respektive ärende och därmed optimera lyckandegraden samt minimera kostnadsrisken.
Både ni och era kunder har full koll på processen via vår webbtjänst
Under hela kravprocessen kan ni följa era påminnelse- och inkassoärenden via vår webbtjänst. Där kan ni som kund erhålla information om samtal eller korrespondens som skett mellan era kunder och oss. Ni kan också se kopior på samtliga brev som skickats till er kund eller till myndigheter.
Era kunder kan via vår gäldenärswebb på ett enkelt sätt få information om sitt ärende, kommunicera med oss samt avtala om avbetalningsplaner och liknande.
Vi erbjuder en flexibel integration mot våra tjänster och erbjuder de kommunikationssätt som förekommer på marknaden, exempelvis filöverföring via FTP, SFTP eller direkt via våra publika API:er. På så sätt kan ni enkelt skicka in och hämta den information som behövs för att vi på ett effektivt sätt kan hantera era transaktionsflöden, samt på samma gång bibehålla kontrollen av er information.